Βιογραφικό Σημείωμα Χοράρχου
Βιογραφικό Σημείωμα Χοράρχου
English text follows
Ὁ Ἀχιλλεὺς Γ. Χαλδαιάκης γεννήθηκε στὴν Ἀθήνα τὸ ἔτος 1969. Σπούδασε Θεολογία καὶ Μουσικολογία στὴν Ἀθῆνα. Παρακολούθησε μεταπτυχιακὰ μαθήματα στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν [μεταπτυχιακὸ δίπλωμα εἰδίκευσης μὲ τὴν ἐργασία: Ὁ γέρων Ἰερόθεος (1762-1814). Ἡ πολιτεία τοῦ κτίτορος τῆς ἱερᾶς μονῆς προφήτου Ἡλιοῦ Ὕδρας καὶ κριτικὴ ἔκδοση τοῦ Βίου του (ἔκδοση: Ἀθῆναι 2001, σσ. 616)] καὶ ἀναγορεύθηκε διδάκτωρ τοῦ Τμήματος Μουσικῶν Σπουδῶν τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν [διδακτορικὴ διατριβὴ μὲ θέμα: Ὁ πολυέλεος στὴν βυζαντινὴ καὶ μεταβυζαντινὴ μελοποιία (ἔκδοση: Ἀθῆναι 2003, σσ. 992)].
Ὑπηρετεῖ στὸ Τμῆμα Μουσικῶν Σπουδῶν τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, ἀπὸ τὸ ἔτος 1992 [ἀρχικὰ ὡς ἐπιστημονικὸς συνεργάτης (διδάσκων βάσει τοῦ προεδρικοῦ διατάγματος 407/80), στὴ συνέχεια δὲ ὡς λέκτωρ (ἀπὸ τὸ ἔτος 1999), ὡς ἐπίκουρος καθηγητὴς (ἀπὸ τὸ ἔτος 2004), ὡς μόνιμος ἐπίκουρος καθηγητὴς (ἀπὸ τὸ ἔτος 2008), (ἀπὸ τὸ ἔτος 2010) ὡς ἀναπληρωτὴς καθηγητής, καὶ τώρα ὡς τακτικὸς καθηγητής], στὸ γνωστικὸ ἀντικείμενο τῆς Βυζαντινῆς Μουσικολογίας. Κατὰ τὴν παροῦσα περίοδο εἶναι ὁ πρόεδρος τοῦ Τμήματος Μουσικῶν Σπουδῶν.
Παράλληλα διατελεῖ: χοράρχης τοῦ χοροῦ ψαλτῶν Οἱ Μαΐστορες τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης· πρωτοψάλτης τοῦ ἱεροῦ προσκυνηματικοῦ ναοῦ Ἁγίας Βαρβάρας (Αἰγάλεω)· γενικὸς γραμματέας τοῦ συνοδικοῦ Ἱδρύματος Βυζαντινῆς Μουσικολογίας· ἰδρυτικὸ μέλος καὶ διαχειριστὴς τῆς ἀστικῆς μὴ κερδοσκοπικῆς Ἑταιρείας Ἀνατολῆς τὸ περιήχημα· ἰδρυτικὸ μέλος τῆς ἀστικῆς μὴ κερδοσκοπικῆς Ἑταιρείας Ἡ Αἰγιναία (καὶ ἀρχισυντάκτης τῆς ὁμώνυμης ἑξαμηνιαίας περιοδικῆς πολιτιστικῆς ἔκδοσης γιὰ τὰ πρῶτα δεκατέσσερα τεύχη της)· ἐπιστημονικὸς συνυπεύθυνός της κριτικῆς ἔκδοσης τῶν Ἁπάντων τοῦ ἁγίου Νεκταρίου· μέλος λοιπῶν ἐπιστημονικῶν σωματείων (π.χ. The International Society for Orthodox Church Music, American Society of Byzantine Music and Hymnology) καὶ καλλιτεχνικῶν συλλόγων.
Ἀναπτύσσει, ἐπίσης, καὶ μία διεθνῆ καλλιτεχνικὴ πορεία ὡς χοράρχης, ἀφοῦ πολλὲς φορὲς μετακαλεῖται ὡς ἐπισκέπτης χοράρχης ἀπὸ γνωστά, ἐκτὸς Ἑλλάδος, χορωδιακὰ σχήματα, σχήματα ποὺ σχετίζονται ἢ καὶ ὄχι μὲ τὸν χῶρο τῆς παραδοσιακῆς βυζαντινῆς μουσικῆς. Ἔτσι, ἔχει ἤδη πραγματοποιήσει σχετικὲς ἐκδηλώσεις, στὴν Εὐρώπη καὶ στὴν Ἀμερική, μὲ μεγάλη διεθνῆ ἐπιτυχία καὶ θετικότατο ἀπόηχο. Ἐπισημαίνονται ἐδῶ οἱ τελευταῖες δουλειές του: ἀφενὸς μὲν στὸ Tallinn τῆς Ἐσθονίας, ὡς προσκεκλημένος χοράρχης (guest director) τοῦ RAM-The Estonian Male Choir, στὸ πλαίσιο τοῦ 16ου διεθνοῦς φεστιβὰλ Credo (Credo XVI. The International Festival of Orthodox Sacred Music. 24 September-4 Oktober 2009. Estonia), ὅπου καὶ διηύθυνε τὴ διάσημη ἀντρικὴ 50μελη κρατικὴ χορωδία τῆς Ἐσθονίας σὲ ἕνα πρόγραμμα ἀμιγῶς βυζαντινῆς μουσικῆς, ἀφετέρου δὲ στὸ Portland καὶ στὸ Seattle τῆς Ἀμερικῆς, ἐπίσης ὡς προσκεκλημένος χοράρχης (guest director) τῆς Cappella Romana, ὅπου καὶ παρουσίασε (τὸν Ἰανουάριο τοῦ 2010) μὲ τὴ συγκεκριμένη διεθνοῦς φήμης ἀμερικανικὴ χορωδία ἕνα ἀμιγῶς βυζαντινὸ μουσικὸ πρόγραμμα ὑπὸ τὸν τίτλο A Byzantine Christmas (δίνοντας μάλιστα πρὶν ἀπὸ κάθε συναυλία καὶ σχετικὴ διάλεξη/pre-concert lecture).
Ἔχει δημοσιεύσει δέκα αὐτοτελῆ βιβλία καὶ ἔχει ἐπιμεληθεῖ τῆς ἔκδοσης ἰσάριθμων συλλογικῶν τόμων (πρακτικῶν συνεδρίων, τιμητικῶν τόμων κ.λπ.). Δεκάδες ἄλλες μελέτες τοῦ ἔχουν καταχωρισθεῖ σὲ περιοδικὰ καὶ συλλογικοὺς τόμους, ἐνῷ εἶναι ἐπίσης τακτικὸς συνεργάτης καὶ σύμβουλος σχετικὰ μὲ τὰ βυζαντινομουσικολογικὰ λήμματα σὲ ἐγκυκλοπαιδεῖες. Συμμετέχει, ἀκόμη, σὲ διεθνῆ μουσικολογικὰ καὶ θεολογικὰ συνέδρια. Ἡ ἐρευνητική του δραστηριότητα ἑστιάζεται στοὺς γνωστικοὺς χώρους τῆς βυζαντινῆς μουσικολογίας, μουσικῆς λαογραφίας, χριστιανικῆς λατρείας, ἁγιολογίας καὶ ὑμνολογίας.
***
Achilleus G. Chaldaeakes
The conductor
Born 1969 in Athens, Greece, he studied Theology and Musicology there. His graduate work was done in the School of Theology of the National and Capodestrian University of Athens. He received his doctorate from the Department of Music Studies of the same University [his doctoral thesis was entitled: The Polyeleos in Byzantine and post-Byzantine Melopoeia, Athens 2003, pgs. 992], where he was an academic assistant from the year 1992 and was elected Lecturer (the year 1999), Assistant Professor (the year 2004), permanent Assistant Professor (the year 2008), Associate Professor (the year 2010) and Professor of Byzantine Musicology for the same Department.
At the same time, he is the conductor of the choir of chanters “The Maestors of the Psaltic Art”; he also is the first chanter of a main church of Athens; he serves as general secretary of the Institution of Byzantine Musicology; he is a founding member and administrator of the urban non-profit company “Anatoles to Periixima”; he is a founding member of the urban non-profit Company the “Aiginaia” (and chief editor of the homonymous six-month periodical cultural publication for its 14 first issues have been published already); he is a scientific collaborator of the critical publication of the complete works of Saint Nektarios (of which 4 volumes have been published already) and a member of other scientific associations (for example, The International Society for Orthodox Church Music, American Society of Byzantine Music and Hymnology) and art organizations.
In addition, he is developing an international artistic route as a director, since he is quite often invited as a guest director from famous, outside Greece, choirs, which are relevant or not with the field of traditional Byzantine music. Therefore, he has already carried out relevant events in Europe and America, with great success and the accordingly positive echo. Here are his latest jobs: on the one hand, in Tallinn, Estonia, as a guest director of RAM - The Estonian Male Choir, in the scope of 16th international festival Credo (Credo XVI. The International Festival of Orthodox Sacred Music. 24 September-4 October 2009. Estonia), where he was the Head of the famous fifty-member State Choir of Estonia in a programme of pure Byzantine Music, on the other hand, in Portland and Seattle of America, as a guest director of Cappella Romana, too. He introduced (January 2010) with the particular world-wide famous American choir a clearly Byzantine musical programme under the title "A Byzantine Christmas" (giving before each concert a pre-lecture).
He has published ten self-contained books and has coordinated the publication of as many collective volumes (conference proceedings, honorary volumes, etc.). Tens of other studies have been published in periodicals and other collections, while he is also a regular collaborator and consultant on Byzantine musicological entries in Encyclopaedias. He has participated in international musicological and theological conferences and seminars. His research activity orbits around the areas of Byzantine musicology, music folklore, Christian worship, hagiology and hymnology.